Ongeveer 1,5 jaar geleden verhuisden Pieter, Jimkje en hun dochter Helena naar hun nieuwe huis in Dokkum, die zij daarna volledig hebben gestript. Zo konden zij hun huis geheel naar hun eigen smaak inrichten. Zo ook de keuken, die zij met hulp van De Keukenkamer hebben uitgezocht.
Hoe is het gezin uitgekomen bij De Keukenkamer?
Acht jaar geleden heeft het gezin de badkamer in hun oude huis onder handen genomen. Het pand van De Keukenkamer zat pal naast de specialist die deze badkamer heeft verbouwd. “Hier zijn wij toen ook even gaan kijken,” vertelt Helena. “We kregen toen meteen een goed gevoel bij het bedrijf en bij Timo, Sybe en Pina. Daarnaast liep ik in 2020 en 2021 stage bij een interieuradviseur die de Keukenkamer ook hadden aangeraden. Zo zijn we eigenlijk meteen bij hen voor onze keuken uitgekomen toen we verhuisden naar onze nieuwe woning.”
Een moderne keuken midden in de kamer
De bijzondere indeling van het nieuwe huis zorgde voor een uitdaging rondom de de plaatsing van de keuken. “Alles in het huis was schuin,” legt Helena uit. “Wij houden alleen juist van recht. Om deze reden hebben wij door middel van het rechte kookeiland in het midden van de kamer gezorgd voor wat meer rechte hoeken. Zo wilden wij de ruimte wat rustiger maken.”
“De medewerkers van de Keukenkamer hebben ons heel erg goed geholpen met het uitzoeken van de juiste afmetingen van alle kastjes en van het kookeiland. We waren allemaal een beetje bang dat er door het plaatsen van het kookeiland niet genoeg loopruimte zou overblijven voor naar de woonkamer, maar het is uiteindelijk allemaal perfect geworden.”
Tijdloze vormgeving
De vormgeving van de keuken is rustig, modern en tijdloos. “De keuken is ook erg strak,” omschrijft Pieter. “Wat ik zelf het fijnste vind is dat alles opgeruimd lijkt. Alles is goed weggewerkt en dankzij de apparaten zoals het Bora afzuigsysteem en de Quooker houden we meer ruimte over op het werkblad.”
“We hebben ook hele mooie opbergmogelijkheden zoals in onze dubbele lades,” vervolgt Helena. “Dit was een goeie tip van De Keukenkamer en het bevalt ons heel goed.” Ook Pieter is het hier mee eens: “Met traditionele kastjes is het altijd lastig om er goed bij te kunnen, maar met deze lades heb je dat probleem niet meer. Alles is binnen handbereik.”
Technologie in huis
“Mijn vader houdt van handige technologie in huis,” vertelt Helena. “De medewerkers van De Keukenkamer hadden gemerkt dat wij allerlei applicaties zoals Philips Hue en Sonos in huis gebruiken. Ze kwamen daarom zelf met het idee om Smart LED-lichten boven het koffietafeltje te installeren. Dat geeft aan dat ze heel goed met ons hebben meegedacht.”
Service van De Keukenkamer
“De service van De Keukenkamer was goed en alles ging in goed overleg,” begint Helena. “Ze zijn gewoon heel nuchter en draaien nergens omheen. Ze luisterden goed naar wat wij wilden.”
“Sybe en zijn gezin doen alles zelf hè,” vervolgt Pieter. “De service is daarom heel persoonlijk. Geen commerciële praatjes maar gewoon een eerlijke en praktische service. We zijn erg tevreden over hoe alles is verlopen.”